Pang bom

Shit vilket utbrott jag fick idag då.
Fast jag hade nog blockerat en massa ilska som bara måste ut.
Jag blir inte fort arg,men blir jag förbannad så.......
Sedan går det lika fort över.

Utbrottet kom vid 11-tiden då det kom upp en blå bil.
Jaha vad är det här då?
Jo spritleverans till maken.
De försvann blixtsnabbt in i boa.
Jag drog på mig ett par byxor och en jacka och rusade
ut och skällde ut såväl maken som budet.
Nu jäklar får det vara nog!
Nu är valet mellan mig och flaskorna,sa jag.
De blev livrädda alla tre såg jag på deras ansikten.
Det hade de nog inte väntat sig av lilla mig.
Budet åkte iväg med svansen mellan benen.
Inget kära mor här inte.

Ilskan drev sedan iväg mig på utflykt med Otto
i snö upp till grenen.
Ilskan försvann i samband med den kraftansträngning
det var att pulsa i all denna snö.
Jag orkade inte inte så väldigt lång,
men det var välbehövligt.
Sedan vände jag om och gick tillbaka samma väg.
Jesus va arg jag var.
Det är inte ofta som jag blir så jävla arg.





Sådana utbrott borde jag ha oftare.



Postat av: anna

o ja Mette!

tycker du gör fullständigt rätt. Man SKA bli arg ibland. Själv blir jag så där kokandes arg Innuti, men har väldigt svårt att bli arg utåt, särskilt inom min familj.

ytterst ytterst sällan jag höjer rösten åt sambon eller barn, något som man faktiskt ska kunna göra ibland...

storkram te dej!!

2011-01-05 @ 22:25:47
URL: http://www.gladmymlan.blogspot.com
Postat av: maria

du är för snäll Mette, din man har en ängel hemma

det är tur att du bor på landet och kan bara gå

med hunden och skaka av dig allt ilska

hur skulle din man klara sig utan dig

men tänk på dig själv lite mera

ha de bra

/Maria

2011-01-06 @ 09:47:35




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: