Linedancens fördelar

Att dansa linedance innebär en hel del bra saker för mig.

För mig innebär det att jag bara kan vara i nuet under de två timmar som kursen pågår.
Det är stört omöjligt att tänka på något annat än stegen.

Sedan innebär det en väldigt stor sak för mig till.
Man behöver inte använda munnen vilket nästan gör att jag
kan glömma av mig mun för ett par timmar.
I vanliga fall så är munnen 100% där i alla dygnets timmar,
utan på nätterna.
Det är underbart att slippa känna munnen hela tiden.

Sedan är ju linedancen social och bra för hälsan.
Man träffar nya människor,men slipper prata en massa.
Sedan är det bra att träna att vistas med nya människor.
Så det är bara fördelar med linedance,
men man skall ju orka också,
vilket jag tack o lov gör just nu.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: