Snöras

Igår kväll gick all snö och is från taket med ett jättebrak.
Otto blev skitskraj.
Idag har jag flyttat bort snö och is från altanen.
Hela dagen har det regnat så jag tror/hoppas
att våren är på väg.
Ja det vet jag ju att den är.
Det är ju den förste februari idag och enligt mig
är februari den sista vintermånaden.

Idag ringde det en kvinna ifrån det där Aircall.
Hon ville tala med maken.
Jag försökte att föra hans talan,men se det ville hon inte höra på.
Så sa hon något om att det var bara hon som kunde annullera
ett avtal.
-Men hallå,sa jag.
-Är det inte min makes sak att säga upp ett eventuellt avtal
 med er?
-Och är det inte så att han har 14 dagar ångerrätt?
Jo,då föll hon tillfoga en aning,men hon vidhöll
att med mig ville hon inte göra några affärer.
-Men återkom om en halvtimme då när ha återkommit från
 hundpromenaden och låt han inte sitta här vid telefonen och
 vänta mer.

Undrens tid inte förbi tydligen.
Hon återkom precis som hon lovat.
Nu får vi väl se om vi kan lägga hela den här tråkiga
affären till handlingarna
Fast man vet ju aldrig.
Tag lärdom av detta!
Lita aldrig på telefonförsäljare!
Allra bäst är att aldrig göra affärer med telefonförsäljare.
Utplåna denna farsot från världen.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: