Våren är på G

Idag tog jag med mig Otto ner till Alafors.
Vi ställde bilen vid skidbacken och gick.
Nu känns det att våren är på gång.
På en byväg om våren är det lerigt o dant,
men vad gör det.

Otto fick sina klor klippta och öronen som nästan var igenvuxna
med hår,blev plockade och inget behövde jag betala extra för det.
Otto tycker inte om det där med hårborttagning i öronen,
men han accepterar och låter oss hållas,
även om han blir lite sur.
Surheten botades med mer promenad.

Sedan åkte vi till Älvängen där det blev mer promenad i solen.
Det har varit en dag då man tycker sig känna att våren
är i antågande.
Okej det blir säkert en massa bakslag,
men så skall det ju vara.
Otto fick sitta och vänta utanför apoteket medans jag
var inne och handlade Revaxör till maken.
Nu under eftermiddagen har Otto åkt på ör-rensmedel
och maken Revaxör i först bägge öronen sedan en extra runda
i vänster öra.
Blutsaft inhandlad och första supen i magen på maken.
Nu jäklar kommer han både att höra och snart kanske
han rent av springer ifrån mig.

Någon retursedel från skitföretaget Aircall har vi inte sett
röken av ännu,
så det är förtidigt att lägga den saken till handlingarna







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: