Nöjder

Nu är jag ganska så nöjd med mina egna prestationer så är långt
denna veckan.
Idag har jag varit på vattengympa och det känns i armarna
vill jag lova.
Linedance på söndagar.
Qigong på måndagar och vattengympa idag plus städning
och dagliga promenader.
Inte illa pinkat,så visst jag har god grund till att vara nöjd med
mig själv.

Jo Qvinny är en liten terrier som bor cirka en kilometer
från oss här ute på vischan.
Hon är en enveten lite dam som gör som hon vill.
Om ingen vill gå ut med mig så får jag väl gå själv
tycks hon säga,så hon kommer hit väldigt ofta och
hon är tydligen pigg på att promenera och vara social.

Otto blir glad över besöket och får lov att busa lite.
När Qvinny kommer på besök så märker vi att han saknar
son Olle.
Inte konstigt att han gått upp lite till i vikt när han inte
har någon som vill jaga honom.
Då märker jag att han behöver hundkompisar också.
Det är nog lite trist utan hundkompisar ibland.

Fast nu börjar jag bli trött på denna eviga vinter.
Nu vill jag snart se någon annan färg än vit i naturen.
Snart fyra månader med vinter är mycket mer än tillräckligt,.
Speciellt när vädret är som idag,
mulet och minusgrader och snålblåst.
Inte ens det 34 gradiga vattnet värmde speciellt mycket.
Fast jag tror inte det var några 34 grader idag.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: