Ny istid

Det är bara den 17 januari och jag håller redan på att bli trött på dessa återkommande istider.
Jesus nu får jag ge mig!
Så här kan det ju i värsta fall hålla på i minst 2 månader till,
men jag känner att det orkar jag inte.
Så därför har jag bestämt att våren skall bli tidig i år.
Värst är det att gå ut på kvällarna när det är mörkt.
Jag ser ju inte en skit trots ficklampa.
Det är rena rama terrorn ju.

Nu har det töat i 2-3 dagar och det tar verkligen på snötäcket.
Idag fick vi ner belysningen på flaggstången och jag fick mig
ett rejält fotbad när jag var ute med Totte och Otto på dagen.
Dristade mig att gå över ängarna med den påföljd att
jag plumsade i och blev genomblöt.

Fast jag har både torkat och varit på qigongen efter
det ofrivilliga vinterdoppet.
Fast det är inte så kul nu när sparken tar emot sand och sten
på flera ställen,
men det är bara att "gilla läget".







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: