Lastbil på tvären

Totte och Frida kom klockan 7 och vi fikade lite
innan hon stack iväg till sitt arbete.

Vid halvtiotiden då det blivit helt ljust tog
jag med mig sparken för att titta till "Min Lilla svarta",
som stått på tvären hela natten.
Jag tog några bilder och så tänkte jag,att det var ju lika
bra att gå med hundarna när jag redan var påklädd.

Vi sparkade oss bort till Henriks där vi fick lov
att ställa sparken då resten av Rykvägen var sandad.
Vi tog oss bort till Jaansons så "mina" hundar fick
hälsa på Agnes.
Marita och Agnes följde oss sedan bort till
min parkerade spark.
Vi kikade in hos hönorna och jag gav dem en hel
rulltårta.Gissa om de blev glada!
Marita hade fått tag i en massa "gamla" rulltårtor.
De övriga ställe vi utanför hönshuset,vi ville ju inte att
hönorna skulle få ont i sina magar.

Matti och Agnes kom och ville hjälpa till med bilen,men jag
hade ingen lust att gå ut precis då.
Det visade sig vara ett bra beslut,för alldeles efter
kom Rune med traktorn,så bilen blev rättvänd i ett
nafs.Inte en massa grävande,bara en kraftig
kätting och bilen stod på "rätt köl" igen.
Sedan var det jag som sandade vägen.
Det gällde att välja mellan bil och spark
och då valde jag bilen.

När Frida och Sebastian skulle komma och hämta
Totte hade en stor lastbil hamnat på tvären på
Kvarnabovägen i korsningen Sålandavägen/Kvarnabovägen.
Det var totalstopp och var så nästan två timmar.
Chauffören som vare sig talade svenska eller engelska,
han kom tydligen från Polen, och förvirrat sig in på
Kvarnabovägen.När han upptäckte att han kört vilse,
försökte han vända i Sålandabacken,men den påföljden
att han hämnade på tvären och blockerade
hela Kvarnabovägen.
Jag tog med mig hundarna och sparken och åkte ner.
Frida fick sin hund och kunde vända och åka hem.
Sebastian såg jag bara benen av när jag kikade
under lastbilen.
Men den chauffören hade en riktigt dålig dag.



Postat av: Gökboet

En olycka händer så lätt. Tur att du inte skadade dig vännen!



Tare försiktigt som tusan ute!

2011-01-12 @ 11:44:05
URL: http://wwwgokboet.bloggspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: