Isigt värre

Idag var det is precis överallt.
Jag var på Östra sjukhuset och hela jäkla parkeringsplatsen
var som en hockeyrink.
Det är ju livsfarligt att röra sig utomhus idag.

Qigongen var underbar som vanligt.
Det var första gången efter juluppehållet.

Efter qigongen var jag och handlade i Älvängen
och där det inte var is så var det stora sjöar,men
jag klarade mig bra,trots allt.
Vid brevlådorna var det blankis.
Fast när jag skulle köra upp för backen här hemma,
så kom jag bara halvvägs upp för backen.
För första gången med denna bilen så kom jag mig inte upp.
Ja tänkte jag,nu får jag ta det lugnt och backa ner
och parkera nere vid tomtgränsen,men se det gick
inte så bra,för efter ett tiotal meter så halkade bilen
runt och hamnade på tvären.
Bara att gå upp och hämta sparken och lasta
över varorna på den.
Bilen får vi ta i morgon,just nu kommer ingen
vare sig in eller ut härifrån utan spark.
Nä det går inte det heller för jag orkar inte
bära sparken runt bilen,så det får vara.
I morgon är det en ny dag och då tar jag nya tag.
Så det blir intet raceråkade med sparken idag.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: