Inspirerad

Jag blev inspirerad av Maggan som städat bort julen,
så idag har jag ägnat en tid till detta.
Nu är det bara lite julblommor kvar.

Ett riktigt skitväder har vi haft idag men regn och +2 grader.
Otto och jag tog sparken och det gula paraplyet och gav 
oss iväg.

Vi träffade närmsta grannen som bor lite längre in
på Ryks gade.
Vi stannade och snackade lite.
Så stannade jag hos Henriks och gick in till hönorna
med lite bröd.
Inte ens de ville vara ute i regnet.

Vid Birgerssons träffade vi "horan" denna gång
med såväl matte som en av hästarna med yngsta
dottern som red.
Otto och jag stannade upp vid Dennis och Julias uppfart.
Jag trodde att ekipaget med ryttare blev skrämd av 
Otto eller sparken,men det visade sig att hästen
var livrädd för mitt paraply,så jag fick fälla
ihop det för att hästen skulle våga sig förbi.

Vid torget vände vi om och sparkade oss hemåt.
Längre orkade vi oss inte idag i skitvädret.

Sedan har jag slappat framför teven resten av dagen.
Inte mycket annat att göra en sådan här dag. 







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: