Feedup

Idag är en sådan dag att allt är trist.
Bara trist alltså.
Nu är jag så trött på vintern.
Fy fan för is.
Så säger jag idag.
Jag som bara för några dagar sedan prisade vintern.
Typiskt alltså!
Så kan nog bara jag tänka.
Istället borde jag vara glad.
Att vara lite förkyld.
Peice off cake.
Jag har ju inte cancer.
Varför sjutton skall jag då vara så deppig igen?
Jo jag kan bara gå utanför huset när det är ljust
och det mår jag inte bra av.
Jag känner mig inlåst.
Skitvinter!!!!!!!!!!!
Ge mig snö istället please.
Jag kan bara inte gå ut på denna isgata som nu har blivit mitt fängelse.
Ett par stövlar och isbroddar har jag slitit ut redan.

Men nu har jag klagat färdigt,tror jag.
Otto,jag,isbroddar och en stav gick ner till taxi-Stig och hem
genom Ryk.
Solen sken och jag lyckades klara mig från att ramla 
på isen. Vi gick över hagarna hem och skaren höll.

Måste skriva om en grej till.
Gladmymlan,Anna,som jag lärt känna  genom blogg
och facebookvärlden är synsk.
Hon skrev att hon varit på besök hos mig häromnatten.
Det värsta med detta är att hon på pricken kunde
beskriva mig och mina svårigheter med munnen.
Det var riktigt skrämmande.faktiskt.
My God!
Skickade en fråga till henne om vilken färg jag hade
på grejen i munnen,men hon har inte svarat ännu.
Färgen på bettskenan har jag nog inte lagt ut
på bloggen. 



Postat av: anna

oh fniss:) så där synsk vill jag inte kalla mej precis...:)

Och färgen kommer jag inte ihåg..

men jag kan beskriva det så här, det var en väldigt "verklig" dröm, som kändes som vi verkligen träffats när jag vaknade:)

Kan nog inte heller kalla det bettskena, det var ( i min dröm då) mer ja som när man ska göra "avtryck" hos tandläkarn får man en ställning med klet i som dom sätter i överkäke o underkäken typ. en sån, fast mindre och "enklare" design,grå-stål-blå typ. och utan klet:)

fast den gjorde så du inte kunde prata alls, och du var så förbannad på både den och snön för den gick över knäna på oss när vi var ute med våra hundar...men vi skrattade och skrattade ( åt vad kommer jag inte ihåg:)

ja om man inte kan ses i verkliga livet så går det ju bra i drömmarnas land med!:)

kram!

2011-01-21 @ 18:46:03
URL: http://gladmymlan.blogspot.com
Postat av: Gökboet

Jag vill också vara med i era drömmar :-D

2011-01-21 @ 19:06:08
URL: http://wwwgokboet.blogspot.com
Postat av: matte

hej i vinterland.Hos oss singlar det lapphandskar as I speak. Gillarvintern, fast inte att halka och bryta benen försås... men ljuset och kylan och gnistret och knarret, det passar mig fint. Bettskena, prata inte om eländet, sover med en varje natt..inte direkt min favorit men måste man.. så är det välan bara att gilla läget. Hoppas vintern varar lite till så jag hinner göra klart mina vinterfigurer... virka alaskainspirerade saker när fåglarna börjar kvittra och snön smälta går liksom inte.. så ett par veckor till vore fint sedan får det gärna bli vår. Sov gott!

2011-01-22 @ 00:01:27




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: