Alldeles alldeles galet.

Måste bara skriva om detta.
Först lite annat.

Idag var jag på Östra sjukhuset.
Denna gången var jag på rätt plats och i rätt tid.
Det gick ju bra fast det gör alltid ont,
men jag har vant mig vid detta laget.
Det är lite kul när man träffar vårdgivare som man inte träffar så ofta.
De ursäktar sig hela hela tiden,fast det är ju underbart
att de vet att det gör ont även om jag inte säger något.
Jag blundar hela tiden och försöker försätta mig i någon
form av trans,men det syns nog i mitt ansikte ändå.
Antagligen är det ögonens rynkor eller
något annat i mitt ansikts eller kroppsspråk som
avslöjar att det gör ont.
Men det blev åtgärdat det som skulle åtgärdas.
Det var en "borstskada" och ett mindre "brott" på
en molar(kindtand) i överkäken.
Sedan var det den vanliga tandhygienistbehandlingen.

Efter behandlingen tog jag mig den sedvanliga belöningen,
en cappuccino i cafeterian.
Det är så gott.
Jag tar med mig den i bilen för jag får inte dricka förrän
30 minuter gått på grund av florbehandlingen och
dessutom kan jag inte dricka kaffet förrän det svalnat.
Men det är en god belöning.
26 kronor men det är det värt.
Fast min tandbehandling kostar mig inget och
det är också en skön tanke.
Det brukar jag tänka på under behandlingarna
och det hjälper en hel del.

I Nödinge handlade jag lite,bland annat ett par nya isdubbar
och en massa frukt och Libabröd.
Sedan handlade jag resterande på listan i Älvängen.
När jag kom till brevlådan så stannade jag
för att kika efter om det fanns några räkningar i vår låda.
Jag tänkte,att idag skulle jag minsann inte
gå ut till brevlådan.
När jag stannade bilen så ställde jag den med däcken
till höger och drog åt handbromsen så att bilen inte skulle rulla iväg.
Jag halkade till brevlådan som typiskt nog var tom,
lantbrevbäraren hade inte kommit.
När jag vände mig för att gå tillbaka till bilen så såg jag att
"min  lilla svarta" rullade iväg.
Min bil åkte ifrån mig på tvären.
-STANNA!,ropade jag så högt jag kunde
och det gjorde den.
Bilen gled mot snökanten och stannade.
-Tack o lov,tänkte jag.
Fast jag fick klättra in på passagerarsidan,
men bilen var helt oskadad
Alldeles nytvättad också förresten,
för det hann jag med i Älvängen.
I kväll stannar jag inne,tror jag.



Postat av: Anna

Ha ha ser din" lydiga bil" framför mej:-) snäll är den som stannade!;-)

vet du att inatt träffades vi! För nåra veckor sen hälsade jag på " pillargontanten" och i natt var det visst du som fick gäst ;-)

åh du var så trevlig, men vet du att du inte kunde prata i drömmen för du hade nån tandgrej i munnen , fast du har säkert skrivit att du skulle göra en ny behandling o så har jag vävt in det i drömmen! Vi var i alla fall ute med hundarna och pratade med lappar, gick alldeles utmärkt!

Ja tänk så det kan bli.

Dina tand-käk-problem är ju min mardröm, och jag är djupt imponerad av ditt mod och styrka! Bara så du vet! Storkram på sejj!

2011-01-19 @ 20:04:28
URL: http://Gladmymlan.blogspot. Com
Postat av: Maria

Tack för besöket hos mig. Det var en väldig utflykt men det hela slutade ju bra.

Ha det gott/kram från Maria

2011-01-20 @ 16:01:22
URL: http://torparmor.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: