Valdag

Valdagen startade med sol och strålande humör.
Efter sedvanligt kaffeslurpande och koll på nätet,
så satte maken och jag upp plexiskivorna på verandan.
Det är skönt att få upp dem innan höststormarna kommer.

Jag kände för långpromenad så jag slog två flugor i en smäll.
Otto och jag promenerade ner till samhället och till
Garnvindeskolans gympasal där röstlokalen finns.

En go promenad där Otto kunde springa lös halva vägen
och gå kopplad halva vägen.
Det är ju inte dumt att ha honom i koppel lite.
Så fick han sitta ensam och vänta medans jag var inne och röstade.
Maken tog bilen och mötte upp vid vallokalen.
Det var väldigt mycket folk som var på plats för att rösta
samtidigt med oss så vi fick köa en kvart.
Otto satt tyst och stilla så gott som hela tiden.
Vid två tillfällen fick jag gå ur kön för att ge honom lite
moraliskt stöd.
Bara han få se och höra mig så lugnar han sig.
Det är bra att han får öva sig lite i samhället
det lilla skogstrollet.
När vi utnyttjat vår demokratiska rättighet
så ställde Otto och jag kosan hemåt.
Vi ville inte åka bil utan valde att gå i det vackra
höstvädret.

På eftermiddagen fick vi besök av Emelina  och Celeste
som var ute och körde moppe.
De stannade någon timme eller två.
Nu inväntar jag valresultatet.
Blir det fortsatt Alliansregering eller byte till Rödgrönt.
I skrivandes stund verkar det som om Sverigedemokraterna
kommer in i rikstaden.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: