Tisdagen gjord

När jag gick upp i morse så hade jag tre
uppgifter framför mig.
Jag skulle söka efter en privatpraktiserande
psykiatriker.Jag började med att ringa runt
till ett flertal i Göteborg,men ingen,säger ingen,
tog emot nya patienter.
Min gud tänkte jag,hur skall detta sluta.
Satt och deppade vid min laptop och surfade
runt på nätet.
Läkaren från vårdcentralen skulle ju ringa
någon gång före 13,så jag satt pall och väntade
på samtal.
Ringde även Marita då jag vare sig orkar eller
vågar åka ensam till veterinären i morgon.
Hade sådan tur att Marita har ledigt i morgon
så hon lovade följa med mig till veterinären 
med Olle i morgon,för jag orkar inte köra ensam.
Jag behöver allt stöd jag kan få nu så att jag orkar
med morgondagen.Den allra värsta dagen på
flera år.
Jag mår skit nu och värre kommer det att bli.
Bara att bryta ihop och komma igen,tänkte jag.
Som jag satt och deppade så ringde telefonen.
Jaha,tänkte jag när jag såg att det var ett dolt
nummer,det är läkaren,men det var det inte.
Det var handläggaren från försäkringskassan
och nu hade hon verkligen gjort en kovändning
mot det beslutet som hon lämnade i fredags.
Nu är det så att hon godkände min sjukskrivning
och utbetalar tre månaders sjukpenning omgående,
samt att hon överlämnar ,mitt ärende för vidare
utredning till en annan handläggare mer 
lokalt.
Mitt ärende var så komplext sa handläggaren nu. 
Men så skönt det beskedet var och 
vad bra i tid det kom.
Nu skall jag snart lägga mig och sova så att
jag orkar med morgondagens prövningar. 
Jovisst ja.
Jag var på akupuntur,men jag lyckades inte riktigt
koppla av idag.
Alldeles för många tankar i huvudet.
Så har jag laddat ner en massa skön
avslappningsmusik,så att jag kan träna qigong med
avslappning hemma.
Så jag håller igång som ni hör. 



Postat av: Margareta

Mette!

Sänder över kraft och goda tankar till imorgon!

Jag finns bara en telefon bort om du behöver mig på något sätt! Kram Maggan.

2010-09-28 @ 22:08:32
Postat av: anna

åh ett problem mindre...med fk i alla fall! skönt dom tog sitt förnuft till rätta!



vad gäller morgondagen...usch fy fan och jävlar.

men jag ska sända alla goda tankar som jag bara KAN...jag hade med mej en väninna när Roddan..ja du vet.

och då jag bara haft honom i 4-5månader, och fortfarande mår dåligt över detta, så kan jag inte ens föreställa mej dina känslor nu.

MEN. nånstans, så tror jag du kommer klara detta med, så mycket som du klarat i ditt liv hittills...men tufft blir det, och jag önskar du inte fick detta med NU.

alla mina tankar o kramar jag har!

anna

2010-09-28 @ 23:58:35
URL: http://www.gladmymlan.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: