Stille

Inte för att makens tvillingsyster med sambo gör så mycket väsen av sig då de är här på besök,men lite trött blir jag allt.Märkligt egentligen,hela systemet.Maken gör inte många knop när vi har besök.Det verkar hela tiden som om han har mycket större och viktigare saker att göra än hushållsarbete. Om alla hade gjort,eller rättare sagt inte gjort något,så skulle vi inte fått någon mat iallafall.Maten finns bara helt plötsligt på bordet och efter måltiderna så försvinner allt av sig själv för att börja om igen.Det är massa prat och lite verkstad vad gäller maken.Dessutom så skrämde han skiten ur mig såväl på fredagkväll som lördag morgon. Ja fredag kväll var väl inte så oväntad.
Det blev sängdags och maken kom sig in i sovrummet och la sig på Olle,som naturligtvis blev livrädd. Så tog det ju en stund innan han kommit sig upp från golvet,fått av sig kläderna och ner i sängen.
Lördag hade de bestämt att åka upp till Alvhem för att spela boule.Av det blev det inget,för maken hoppade ur sängen som en 20-åring och ut ur sovrummet,för att rasa ihop som en säck med dunder och brak i vardagsrummet. Det var en jäkla tur att han inte slog sig värre än han gjorde.Han kunde farit ut genom fönstret istället så välte han ett litet bord med en massa grejer på,sedan låg han där i en stor hög okapabel att ta sig upp. Tvillingsystern och jag hade ett sjå att få upp denne tunga slappe man i fåtöljen. Om han stendött och det inte funnits bevis här så hade det startats en mordutredning.-Jag blev så rädd och arg så jag var grinig resten av dagen.
Sedan pratades det om att gå tur med hundarna tillsammans.Maken bytte kläder och pratade.
Det slutade som vanligt med att jag gick själv med hundarna.När jag kom tillbaka så var det väldigt tyst i huset så jag tänkte att de kommit sig iväg.Tänkte gå vidare och se efter om jag kunde se dem,men så gick jag upp till huset.Där satt den vid köksbordet och spelade kort.Hur i helvete skulle det gått om jag hela tiden bara tänkt på mig själv?Vem skulle göra alla måsten?Vem skulle se till att hundarna fick sitt varje dag och inte bara en gång i vecka?.Är jag arg?Svar:JA.
Och så undrar han över varför vi aldrig har gäster nuförtiden.
Jag bara undrar?



Postat av: kokoo

Är du inte mer än arg??!!

2010-09-12 @ 21:41:07
URL: http://wwwgokboet.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: