Smärtlindring

Olle var väldigt låg i morse så jag blev riktigt orolig,
så kom jag på att kanske jag skulle pröva med att
ge honom ett par värk och inflammationshämmande tabletter.
Jag hittade några tabletter som var avsedda för hundar.
Som tur var så hade jag sparat tabletter
 som blivit över från då Otto krossande knät.
Jag tänkte att om det är den onda tassen som är värst för honom
 då kan sådana tabletter hjälpa.
Så jag gav honom 2 tabletter innan vi gick ut och
vet ni vad.
Jo han blev som en helt annan hund.
Pigg och glad och social som bara den.
När Maggan kom med bilen så rusade han ut tillsammans
med Otto.
Han var med ute och fikade.
På eftermiddagen så fick han två tabletter till.
Jag pratade om min medicinering med veterinären under eftermiddagen
och hon var helt på min linje.
Nu skall vi köra 2 gånger två tabletter om dagen
mot smärtan i en vecka för att om möjligt få
läkt tassen som Astrid klämde i dörren.
Det verkar som om den är värst för han.
Hostan är det inte så farligt med.
Han hostar några gånger om dagen.
Speciellt om han hetsar upp sig.
Om smärtan gett sig om en veka så skall vi sätta in cortison
för lungorna.
Det var Anki på Lady&Lufsen som kom på detta och jag
tog upp det med veterinären som tyckte att det är värt att pröva.
Kortisonet kan hålla hjälpa lungorna och ge Olle
ett tag till med bra livskvalitet.
I kväll har Olle varit riktigt pigg.
Han travade när vi var ute på kvällspromenaden 
och han var riktigt intresserad av att nosa
och kolla av omgivningen och han ville inte bara hem.
Nu har han gått och lagt sig för natten.
För första gången sedan han klämde tassen så
ligger han bredvid husse.
Det är ett stort framsteg bara det.
Det ser lite mer positivt ut nu.
Maken ringde och sökte min handläggare
på FK flera gånger idag utan att få tag i henne.
Han skall göra ett nytt försök i morgon igen.
Måste bara få ett besked nu. 

Maggan och Olle i solen idag.
Olle visar intresse av gäster som vanligt.
Han har ju alltid trott att folk kommer för hans skull.



Postat av: gladmymlan

gör det bästa du kan. tryck i det som går för att gehonom det han behöver.

när väl tiden är inne.....har du ju mej att lutadej mot, så mycket jag nånsin kan...

vi å våra djur sörjer ju faktiskt nästintill MER om ens djur dör...det är heelt ok , men eftersom du redan är depprimerad, så hoppas jag innerligt att du direkt tar dtta med din hund med kurator, så att du extra stöd första tiden...( sjäv kan jag inte, ta bort roddans saker helt enkelt...det går inte.

kan knappt tänka på honom utan att börja gråta.



hoppas det beslutet som ni måste ta kommer om mååånga månader kanske lite år med helst:)!!

kraaam

2010-09-22 @ 22:29:12
URL: http://gladmymlan.blogspot.com
Postat av: Gökboet

Oh va bra att kunna vinna lite bra livskvalitet-tid för Olle! Man får inte vara rädd för att komma med egna funderingar och förslag, även hos Veterinären. Du känner ju din hund bäst och ser hela tiden hur han mår.



FK är minsann jobbigare att nå fram till.... Det är förfärligt påfrestande att gå och vänta på något besked. Ovisshet ger så'n oro, tycker jag. Lycka Till Mette!

2010-09-23 @ 10:17:23
URL: http://wwwgokboet.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: