Qigong

En helt vanlig måndag och ändå en helt
ovanlig dag.
Började dagen med en lång stärkande
promenad med hundarna.
Det är helt otroligt vad Olle orkar med.
Vi gick väl nästan ½ mil.
Det tog över en timme i rask takt.
Olle och Otto fick möjlighet att bada
två gånger i bäcken,vilket tydligen var behövligt,
med tanke på de långa tungorna.
Varmt idag också.Jag saknade min vattenflaska
och det var ingen hemma vid mitt vattenhål.
Tänkte göra som hundarna men ångrade mig.
Det såg inget vidare ut.
Skyndade mig hem till mitt eget lilla vattenhål.
Plockade ett par kilo tomater och hade med
mig ner till Frida på Klockarängen.
Tomatena var till barnbarnen i Lödöse.
Speciellt med tanke på att Emelina ligger
hemma och är sjuk.
Så upp till Vikadamm och Qigong i grupp.
Det var jag och en annan kvinna som var där för första gången.
I början var det lite svårt,men efterhand tyckte jag att det
blev lättare.Avslappningen var riktigt skön.
Det här var inte fel alls. Nu skall jag gå på Gigong
en gång i veckan och så akupunktur på det.
Bra början på veckan.


Hundarna ligger i startgroparna,
inte ont anande,kan man tänka.
Jo,det verkar som om Otto
har en liten misstanke,fast
han vet ju att det är någon timme
kvar till startskottet går.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: