Qigong

Idag har jag varit iväg på qigong igen.
Varje måndag mellan 14-15 är det qigong.
Under hela höstterminen får jag gå,så mycket vet jag.
Det är så fantastiskt bra.
Instruktören berättade idag vad qigong betyder,
men jag har redan glömt.
Vad det qi=övning och gong=avslappning,nej
andning var det kanske?
Spelar inte så stor roll om jag uppfattat
det rätt.
Jag kommer nog på det.
Har fått med mig övningar att göra hemma,
såväl övningar som andningar och avslappningsövningar.
Qigong+avslappning+akupunktur+mindfullness.
är som hand i handske.
Men det kommer inte som ett brev med posten
psykiskt välbefinnande.Det tarvar träning
och övning hela tiden.
Tänk om jag fick lite struktur på det andra också,FK,AF,läkare
och så.Men det trälar vi fortsatt med. Nu är det den där
fantastiske läkaren som jag besökte sist som
inte inkommer med frågesvaren till FK.
Vi har varit nere på VC bägge två i olika omgångar idag.
Nej nu skall jag inte lägga mer kraft på att tänka på det idag.
Jag kan inte göra något som förändrar det idag.
Nu skall jag ägna mig åt andning,självstudier samt
Biggest loser Sverige.
That's it.



Postat av: anna

oh om det är nåt JAG vill börja på så är det qigong! det verkar så underbart......letar men har inte fått kursstart i min stad än, men hoppas hoppas!!!



kraaam!!

2010-09-14 @ 06:47:00
URL: http://gladmymlan.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: