Plus eller minuskontot?

Funderar på var jag skall lägga dagen,
på plus eller minuskontot,men det får bli
mest på pluskontot trots allt.

Var först på KBT-terapi på vårdcentralen klockan 11.
Sedan var jag hemma någon timme sedan var det dags igen.
Ytterligare ett besök på vårdcentralen.
Nu för att träffa en ny läkare,
för att FK ville ha ytterligare kompletteringar
Inget nytt under solen alltså,
fast den nya läkaren,han
var verkligen något nytt.
Han var redan från staren väldigt negativt
ställd till FK.
Oj,oj,oj vad han gick på.
Han berättade om att han arbetat i såväl Norge som
Danmark och Kalmar.
Han är väl i 65 årsåldern så omöjligt är det nog inte.
Men han skulle minsann se till att jag fick
mina pengar från FK.
Jag hade så mycket att leva för och måste
vara kvar här på jorden tills jag blir
oldemor minsann.
Han lyssnade inte så mycket på vad jag sa,tyckte jag.
Han ville  inte titta på alla mina papper.
Nej han skulle gå in till sin chef
och be att få en timme till att skriva ett brev till
handläggaren på FK så skulle saken vara biff.
Men han ville ha mitt samtycke till ett eventuellt möte med FK.vilket
jag naturligtvis samtyckte till.
Warom nicht,tänkte jag.
Här går tåget och det gäller att
hoppa på om man skall med,
vilket jag tydligen skall.
TUT,TUT,nu kör vi.
Den här resan är minst sagt spännande.
Varför resa jorden runt när
det är minst lika spännande att resa runt
i myndighetssverige.
Always look at the bright side of life,
tjoho,trallala.


Ser du det jag ser?



Postat av: Anna

Joho söta du!



nu har jag läst igenom veckans senaste inlägg, och för det första: om folk glor, så fuck them. Jag har alltid sen jag såg dej på bild förste gången töckt du ä vacker, o en "pippi långstrump" tjej.))) så DET så.



för det andra: ditt cv. inte illa, inte illa ALLS!

men du ska i alla fall inte jobba nu. SÅ DET SÅ.



för det tredje,

känns det ÄNDÅ som att tonen på dina senaste inlägg, verkar så mycket mer hoppingivande än de mörkare inläggen,

och det betyder att du nånstans börjat tro på hoppet igen! härligt, även om det är lång väg kvar!!!



du ä bäst, glöm aldrig det!!!

storkrkamen te dej rara Mette!

2010-09-03 @ 06:05:03
URL: http://[email protected]
Postat av: Margareta

Hej Mette!

Jag ser en ängel utav molnet.Den är där för att vaka över dig,så du har det bra.En hälsning från andra sidan att du ska vara här hos oss!

Kram Maggan.

2010-09-03 @ 09:44:19




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: