Pilsk och kastrerad?

Marita ringde på morgonen och ville att vi skulle
gå ut med hundarna tillsammans idag.
Okej tänkte jag och knallade iväg samtidigt som solen
trängde fram bland molnen.
Ta med dig det gula paraplyet,tänkte jag.
Det brukar vara en god garanti för uppehållsväder.
När vi kommit ungefär till Birgerssons mötte
vi Bobbo med matte.
Killarna fick heja på Bobbo,sedan kom Agnes och Marita
i möte med oss.Agnes var lös och lycklig för att träffa
tre killar.Undra på det.Hon löper och Bobbo är inte
kastrerad som mina killar.Snabbt som ögat kopplades
Agnes av sin matte och Bobbo av sin.
Bobbo med matte gick hem medans vi övriga
gick vidare.Men det var fasligt va gott hon luktade
den där Agnes idag.Otto blev till sig i trasorna.
Han uppvaktade och provade att sätta på Agnes,
som rakt inte satte sig emot vare sig uppvaktningen
som försöken att hitta rätt.Först körde Otto lite
69,men sedan fick han ordning på riktningen.
Marita blev lite orolig för att få ovälkomna valpar,
så jag lovade att ringa veterinären och fråga om
en kastrerad hane kan fixa valpar.

Matti,Maritas man har varit så gullig och kört och
lagt i stora hål på vår väg med sönderslagna tegelpannor.
De lägger nytt tegel på friggeboden så vi får
de gamla pannorna.Vägen från Jannes och ut har
varit bedrövlig en lång tid nu.Jag var lite orolig att den skulle
kalva ut i tomma intet ett tag.Det blir inget gjort på den sträckningen.
Nu är den lite bättre men egentligen skulle det behöva göras
väldigt mycket mer där.Det skulle behöva dikas ur ordentligt
och så skulle ett dräneringsrör eventuellt bytas och
sedan skulle det behövas MASSOR av material
på vägen.Den skulle behöva höjas en halvmeter.

Väl hemma ringde jag ner till Aleveterinärerna
som försäkrade mig om att Otto inte har några
spermier,så pappa kan han inte bli,men han kan
uppvakta och också para sig utan risk för
ovälkomna valpar.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: