Nytrimmad

Usch vad halt och ruggig Olle var tidigt i morse.
Kände att,nej nu närmar vi oss slutet fortare
än jag trott.
Jag fick hjälpa Olle in i makens bil då de skulle
åka iväg till trimningen.
Själv kunde jag inte köra in med han då jag
hade en tid till KBT samtidigt.
Men jag kunde själv hämta en nytrimmad hund
som såg flera år yngre ut och han var så
mycket piggare och ville gå runt och nosa
i Kungälv.
Väl hemma märkte väl han att det blivit ganska
mycket idag så han började skaka.
Han "frös som en hund" och jag fick packa in
han i sjal och myspläden i soffan.
Där låg han som en stoppad korv i nästan två
timmar utan att röra en fena.
Maken tände i kaminen och så småningom
så fick han upp värmen.
Nu har vi beställt en tid till veterinären på måndag
för en seniorkontroll. Hon som trimmar hade en
teori om att det kan vara något åt hjärtat
som utlöser hostan.
Nu avvaktar vi och tar ställning efter veterinärbesöket.
Fast Olle verkar inte ha ont.
Han har god aptit och verkar nöjd och glad.
Hältan fick han förra lördagen då Astrid klämde hans tass i ytterdörren.
De som besökte oss är ju inte vana med djur
och Olle ser och hör dåligt och kom i vägen.
Okej,han är en gammal hund,men det skall ha ju
få lov att vara.Bara han inte lider,finns det
något att göra för att Olle skall få
vara kvar ett tag till så kommer vi att se till att
han får den hjälp han behöver.
Gammal får han vara men han skall aldrig behöva lida.



Postat av: kokoo

Härligt att läsa om trimningen och den kommande seniorundersökningen! HELT rätt inställnong och tanke när det gäller gammal hund, om du frågar mig!



Kram och Lycka Till!

2010-09-17 @ 22:02:56
URL: http://wwwgokboet.blogspot.com
Postat av: gladmymlan

håller med!! så länge inte vovve lider ska han ha det så gött det går:) o vacker ä han!!!!



o bra matte har han med:)))

kraam!

2010-09-18 @ 00:00:52




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: