Moment 22 fortsätter

Maken ringde handläggaren på försäkringskassan för
att få ett beslut nu när hon fått in ett läkarutlåtande
och läkarintyg,men nej det blev inte godkänt det
heller.Enligt handläggaren på FK så kan inte en
allmänläkare uttala sig om en psykisk sjukdom.
Det kan endast en psykiatriker göra.
Okej tänkte jag,jag har ju remitterats till
öppenpsyk i Älvängen,så jag ringde dit ner för att
höra efter när jag kunde få en tid.Näe,det hade skickat
tillbaka remissen och ansåg att antingen någon
psykiatriker inom onkologin?????????????
Jag har inte blivit deprimerad för att jag haft cancer.
Det pallar jag. 
Åter till läkaren på vårdcentralen,
de klarar av att behandla min depression,
enligt öppenpsyk.
Men inte att ställa diagnos och utfärda intyg som tillfredställer FK.
Hur i hete helvete skall dom ha det egentligen.
Jag blir knäpp i huvudet.
Där har man visst stora problem med att få läkare.
Samma sak här på vårdcentralen där man har stafettläkare.
Landstinget betalar för dåligt så ingen vill ha en 
landstingstjänst.
Stafettläkarna tjänar mer än dubbelt så mycket som en landstingsanställd.
Det är ju inte konstigt att det blir som det blir.
Ingen kontinuitet.
Under detta året har jag haft 4 olika läkare.
Jag blir helt matt av att berätta om och om igen. 
Jag är inte tillräckligt sjuk för
psykiatrin.Vem sjutton är då sjuk?????????????
Är man inte sjuk då man haft starka suicidtankar?
Ringde tillbaka till vårdcentralen och talade med 
hon som jag går i terapi hos.Hon tyckte att jag skulle
vända mig till en privatpraktiserande psykiatriker.
Puh.
Man måste vara frisk och stark för att vara sjuk
i Sverige idag.
Här finns ingen solidaritet längre.
De svaga och fattiga blir sämre och sämre behandlade.
Var och en ser till sitt.
En som inte kan arbeta längre tillhör den tärande
skaran som ingen har någon användning av.

Igår fick jag ny starkare smärtstillande och 
inflammationsdämpande medicin till Olle.
Han har mindre ont.Det märks för han protesterar
när jag ger honom medicinen genom att bita ihop käkarna
allt han kan.
Jag får ta i för att få upp käkarna så att jag
får ner tabletterna,men det går bara man vill.
Så får han en ostbit eller en köttbulle som belöning efteråt.
Det är tydligen viktigt att han får mat i samband med den
medicinen,som är såväl smärtstillande,
som inflammationshämmande.
Annars tar magen stryk.
Men det är okej för han att gå med ut,även om det inte
var så himla kul idag,då vädret inte var så bra.
Regn och rusk gillar Olle inte.
Torsdag skall han på återbesök till veterinären.

Djur får snabbare och bättre vård än sådana människor som
jag som inte har privata sjukförsäkringar
Nu närmar vi oss USA  med stormsteg.



Postat av: Gökboet

Hej!



Jag kan mycket väl förstå din ilska och frustration av att bli skickad fram och tillbaka mellan olika läkare, vårdinrättningar och myndigheter! Det är skamligt hur svaga och sjuka ofta blir behandlade nu för tiden!Hur mycket tror dom att man klarar av? Är det måntro utmattningsmetoden som gäller.... Hoppas att din man och du orkar kämpa vidare för att få det du har rått till!



Det gör ju inte saken bättre att ha en gammal sjuk hund att ta hand om. Stackars lille Olle!

Jag antar att du försökt med att "gömma" medicinen i diverse godsaker, köttbulle/korv/blodpudding mm?! Det förutsätter ju förståss att det är piller han får och inte flytande.

Tänker på er, både 2- och 4 benta och hoppas att allt ska gå bra!



STYRKEKRAMAR och LYCKA TILL!!

2010-09-25 @ 21:57:41
URL: http://wwwgokboet.blogspot.com
Postat av: anna

oh ja vad säger man...i det fallet håller jag fullständigt med. du blir behandlad sämre än sämst, och jag förstår inte vad för slags människor som sitter bakom stolarna på fk, som bråkar och krånglar, när du har tillräckligt ändån...:(((



vet inte vad man ska säga. mer än STOOR-KRAAM!!!

2010-09-25 @ 22:49:30
URL: http://www.gladmymlan.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: