Mer till pluskontot

Igår var jag ånyo nere och anmälde mig på AF.
Jag hade tur och träffade min ordinarie handläggare
direkt och behövde sålunda inte träffa någon ny
och dra hela historien,eller sätta mig vid deras datorer.
Föresten är det någon som tänkt på att deras
musknapp sitter på högersidan,för högerhänta således.
Den går inte att flytta,så är man som jag vänsterhänt
så gäller det att göra som man gjorde förr i tiden,
det vill säga,göra så gott man kan med höger hand.
Nu slapp jag det och besöket gick rekordsnabbt.

Jag hade Otto med mig i bilen och vi två tog oss
en promenad på den nya gångvägen nere
vid Göta älv kanten. Vi gick från Älvängen
och halvvägs ner till Nol. Bilen hade vi
parkerat på Jysk. Vi genade över den tvåspåriga
järnvägen,som är ingärdad med taggtråd.
Uppe på spåret tänkte jag på om man skulle
göra en Gärdestadare,men jag har ju ingen tidtabell.
Förresten så väntar jag ett tag för nu har
jag fått låna pengar av maken så jag har fått
betalt månadens räkningar.

Idag skall jag på KBT först och sedan skall
jag på ett nytt läkarbesök som maken ordnat.
Maken skall vara med på läkarbesöket.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: