Lite upp o ner

Det svänger lite i mitt psykiska tillstånd.
Ena stunden är allt hur bra som helst,för att i nästa stund
svänga mot det depressiva hållet,
men det är inte kolsvart längre och lättare att hantera.
KBT,Qigong,akupunktur och mediciner skall nog får mig på rätt köl igen.
Det känns som om livet återvänder trots allt.
Bara man nu fick något besked och ett positivt beslut
för en gång skull.
Men jag har sannerligen inte grävt ner mig,utan varit väldigt
aktiv de senaste veckorna och det är det ända sättet för mig.
Att ta det i min takt men inte isolera mig.

Olle har varit så duktig och klarat av mina långpromenader.
Det är fantastiskt vad tapper han är och vilken GO
han har,den gamla vovven.Visst han sover mycket,
men än hänger han med på det mesta som jag hittar på.
Otto märker också av att Olle är gammal och
han är inte alltid snäll emot Olle,så vi människor
får hjälpa Olle på traven och i möjligaste mån hindra
Ottos dumheter.Vad han gör,jo han morrar,retas
när han får tillfälle.Bara här hemma,aldrig när vi är utanför hemmet.
Då söker han fortfarande trygghet i Olle.
Men beteendet han uppvisar är inte helt obekant.
Ung hund märker att gammal hund inte orkar som tidigare
och tar sig ton.Han ser sin chans att ta sig upp i hierarkin
Helt naturligt,men svårt för en människa att riktigt förstå.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: