Hur sjutton hittar vi fram

Jo,idag skulle vi åka till den omtalade Verleskogen.
Verleskogen är ett naturreservat en bit från oss.
Redan förra året var vi på väg,men hittade inte fram.
Så nu gjorde vi ett nytt försök.
Nää vi hittade inte till Verleskogen idag heller.
Vi körde upp mot skyttebanan och in till vänster.
Vi stannade flera gånger efter vägen men inte kunde
detta vara den urskog som bevarats som naturreservat.
Det var skog som avverkats med stora skogsmaskiner.
Inte vackert alls.
Nu har jag sökt karta här på nätet så vi gör ett nytt
försök snart.
Jag hade med mig kameran för jag tänkte att jag
skulle få fina bilder.
På hemvägen stannade vi på uppfarten till
Kroppsjön och där är det en riktig urskog.
Där fick jag några bilder som jag gillade.

Olle fick ligga hemma och vila.
Vi var bara borta ett par timmar och Olle orkar
inte hänga med.
Jag går bara korta kiss o bajsrundor
med han.
Han måste bli bättre i tassen innan han får gå
längre promenader.
Jag ger han värktabletter morgon och kväll.
Det var väl skit att han plus allt annat skall
ha ont i tassen.





Postat av: anna

...men tänk att han ä gammel o knägelbenter o säkert tycker det är gött att sova hemma istället för att gå o leta efter naturreservat:)

tycker du är så rar mot dina djur, som man ska vara:)

Mina latmaskar, har bara blivit bortskämda sista tiden esom jag tyckt synd om Bamsen som blivit av med sina kulor.... o när han fått nått mumsigt..har ju Nicken med fått det....hm:)))

hoppas hans tass blir bättre!

tusen kramar anna!!!

2010-09-23 @ 22:03:02
URL: http://www.gladmymlan.blogspot.com
Postat av: Anita

Ja du... nu blir jag ju också sugen på att hitta den skogen... där lär ju vara jättefint.

Inte kul för Olle.. lite väl mkt nu.. men han får ju den bästa skötseln och ompysslingen så.

2010-09-29 @ 08:46:54
URL: http://www.rytterling.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: