Blandat väder

Vaknade i morse och regnet stod som spön i backen.
Orkade inte gå upp utan vände mig om i sängen
och somnade om.
Någon timme senare fann jag det för gott att stiga upp.
Hundarna ville också ha sovmorgon idag.
Så klarnade det upp och jag tog med mig hundarna
ut. Vi gick en tur upp i skogen alldeles här jämte
huset och hittade en halvliter jättefina kantareller.
De var så fina att jag inte hade hjärta att låta dem stå.
Kunde ju bli en god macka till maken efter att han
spelat färdigt sin boule.
Väl hemma tog jag med mig Olle ner i duschen.
Kände igår kväll efter att vi lagt oss att han behövde
ett bad.All stress under dagen och han luktade
väldigt mycket hund.
Nu är han ren och luktar som en lavendelblomma.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: