Riktig innesittardag

Nu har det regnat precis hela lördagen så då
har vi inte varit ute mycket.
Bara några kortare turer med Otto för han vill
inte gå ut själv.Han vill ha sällskap.

Vad har jag gjort inne hela dagen då?
Jo jag har bytt rent på sängarna och tvättat
och hängt en tvätt och vikt en tidigare tvätt.
Så har jag klippt maken.
Några kikar på nätet har det ju blivit as usual.
Men annars har det inte blivit många knop idag.
Jag har börjat läsa i en ny deckare.
Precis så skall en regnig lördag avverkas enligt mig.

Igår var jag på KBT nere på VC.
Terapeuten har ju hjälpt
mig med mycket,bland annat var det hon som hjälpte till
till att få in mig i "systemet" igen.
Mindfullnessen som har lärt ut till mig är mycket.
Jag har nu fått redskap att handskas ganska bra med
min ångest.Rent teoretisk vet jag hur jag skall göra,
gäller "bara" att omsätta allt i praktiken.
Jag har begåvats med ytterligare en ny handläggare
på FK.
Denna nya handläggare ringde mig i torsdags.
Nu avvaktar jag en tid med läkare,kurator
och FK-handläggaren,men jag får sjukpenning
igen varje månad,
så all den oron och ovissheten har jag kunnat lägga
åt sidan. 



Postat av: Gökboet

Det verkar som du har haft en ganska skaplig dag, trots allt. Härligt att läsa! KRAM!

2010-10-23 @ 18:49:02
URL: http://wwwgokboet.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: