Nu börjar jag fatta

Jo så är det.
Nu börjar jag så smått fatta vad qigong är i praktiken.
Nu börjar jag kunna ta in det.
Om jag skall förklara hur jag uppfattar det.
Det handlar om att försätta sig i en sinnesstämning,ett lugn.
Att röra sig och att andas rätt och att njuta,bara njuta.
Några speciella regler finns inte för hur man skall göra rörelserna,
och hur man skall andas och när,
men allt detta kommer så småningom .
Det faller på plats efter ett tag.
När någon frågar mig hur qigong fungera brukar jag säga.
" Det är bättre än knark."
Nu har jag väl inte så väldigt stor erfarenhet av knark,
men vad jag vet så finns det inga biverkningar av qigong.

Efter rörelserna är det avslappning och spänning
om varannat och genomgång av kroppen.
Sedan är det autogen terapi.
Då sjunker man ändå djupare ner i nästan trans eller sömn.
Sedan gäller det att återkomma till denna världen
och leva på qigongen tills nästa gång.

Vi återgår så sakterligen till här o nu.

Idag började vi med fika 45 minuter innan qigongen.
Då får man sig lite social samvaro med lite nya bekanta.
Alltid lika spännande att träffa nya människor.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: