Logopeden

Idag har jag varit hos logopeden på Sahlgrenska.
Hon är så rar den logopeden.Idag hade hon med
sig två unga tjejer som studerar till logopeder.
Vi gick igenom filmen som togs på röntgen.
Det ser bra ut fast trångt.Locket som stänger
till luftstrupen när man sväljer ner något
fungerade alldeles utmärkt märkte jag,
men det fastnade lite alldeles bakom det där locket.
Det är nog det som är kruxet.Jag fick tips på
hur jag skall hålla huvudet ner mot bröstet
när jag äter. 
Så undrade logopeden hur jag hade det med träningen
med den där kostiga manicken.Jag sa som det är,
att jag inte tränat alls för att det varit så mycket
med tandläkarbesöken,men att jag nu skall
återuppta träningen. Nu har jag lovat att
ge det en chans,så då får det bli så.
Nu måste jag träna med den där munmanicken
tre gånger om dagen fram till i mitten på december
då jag skall på återbesök. Om det är som logopeden
och tandläkaren säger så kan det öka min
sväljförmåga ytterligare.Det skulle också kunna
påverka mina möjligheter att inte mat/dryck
rinner ut ur mungipan. Ja herregud vilka möjlighet
finns inte?
Saker och ting kan bara bli bättre,som jag ser det.
Inget är omöjligt.

Efter detta besök åkte jag till IKEA och inhandlade 
doftljus.
Fick också tag i den laptopcooler,så nu slipper
jag bränna låren när jag surfar runt eller
håller på med photoshopen.

Avslutade min dag utanför hemmet med akupunktur
Det var en superskön avslutning.  







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: