Lek i bäcken

Havsöringen har gått upp och leker just nu i bäcken.
Jag såg en stor hona mitt på dagen igår så
jag tog med mig makens ficklampa när jag gick
ut med Otto igår kväll.
Då fick jag se flera stycken,blandannat var det två
stycken,antagligen en hona och en hane som stod
alldeles bredvid varandra.
"Honan" var cirka 50 cm lång och "hanen" kanske 30 cm.
Det är fantastiskt att se liv i bäcken och att
så stora fiskar söker sig upp i vår lilla bäck.
Jag skall göra ett försök att fota dem idag.
Det är ytterst osäkert om jag får med dem på bild dock.
För tillfället är det mycket milt för årstiden,
men upphåll, därför är vattnet relativt klart
så det kan kanske funka. 



Postat av: Margareta

Hej!

Vad det låter spännande! Kommer ihåg när Kristian o Daniel var yngre och kom hem en kväll ,hade mig sig laxar från bäcken.Kent-Ove var ju vakt för sjutton så kommer sonen hem o har tjuvfiskat! Det var tider det!

2010-10-31 @ 15:12:04




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: