Kvart över 8

Precis kvart över åtta i morse kom hon,Qvinny.
Sedan var hon kvar till nästan 12,då kom
Matti och Agnes förbi och Matti tog med
sig Qvinny hem igen.
Nu börjar jag bli lite trött på Qvinny.
Hon är ju en så mysig liten hund som ägarna
borde ta bättre hand om.Att tillåta att hon
sticker iväg hemifrån varje morgon,,och
sedan åka iväg på arbete respektive
studier,det skulle inte jag klara av iallafall.
Jag skulle inte kunna arbeta om jag inte
visste att min hund hade det bra och var trygg.
Qvinny skulle ju lika gärna få för sig att springa
ut på stora vägen och bli överkörd.
Jag anser inte att det är speciellt ansvarsfullt
att lämna en hund vind för våg på det viset.
Förut ringde jag alltid och försökte få tag
i ägarna,men nu skiter jag i det,för jag vet
ju att de inte bryr sig.
Usch idag är det ett evigt regnande ute,
så det blir det innesittande mest hela tiden.
Igår när jag skrev att livet leker så var jag
allt väldigt ironisk. Så är det rakt inte,men jag skulle
önska att det var så.
Fast en del bättre mår jag ju,men jag känner mig som
inte parasit som inte orkar jobba, och "bara"får pengar
utan att göra något för dem.
Jag skulle vilja göra en insats för mina pengar.
Skulle vilja kunna påverka min inkomst.



Postat av: anna

men vad för ägare är det?!! märkligt! för det andra...parasit? du? sluta! du har ju kämpat kravlat lipat kämpat dej igenom så länge jag läst din blogg, det är ett JOBB om något! va stolt kvinna!:) du är en kämpe! storkram!!!!

2010-10-27 @ 19:52:12
URL: http://www.gladmymlan.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: