Förkyld

Nu har jag klarat av all anspänning som varit denna tunga vecka
och då reagerade kroppen på att bli förkyld.
Kände av det redan igår,då magen kom i olag och jag
blev tvingad att uppsöka offentliga toaletter både här och där.

Frida och Totte kom till oss igår så vi fick en skön kvällspromenad
även igår.När vi skulle upp för "nya Sålanda" backen så blev jag
väldigt andfådd och yr.Det brukar jag inte bli.

Men det var väl min tur nu för jag har inte varit förkyld på flera
Under natten drömde jag de allra märkligaste mardrömmar
och tyckte att jag yrade.Drömde om en liten trollgubbe som sa att
han bodde granne med oss med två stora nordsvenska hästar.
Han var så stygg mot sina fina hästar så jag och Frida
fick rädda dem från trollgubben. Den så såg jag en lien vit älgtjur,med horn
och allt och en jättestor råbock.
Vaknade flera gånger alldeles genomsvettig.
Det var så surriga drömmar och inte kunde jag å heller
knappt krypa.
Väldigt jobbiga drömmar,inget kul alls.
Nu något roligare.Alla orkideer som blommat färdigt
ställer jag ut i växthuset och "glömmer".
Så igår upptäckte jag att två av den fått nya stänglar
med knopp.Det har jag aldrig fått till tidigare,
för vi har för torrt och varmt inomhus.
Tydligen är temperaturen och luftfuktigheten
i växthuset optimalt.
Där ute i växthuset blommar det för fullt.
Massor av paprika och vindruvor har vi oxå kunnat skörda.








Postat av: Gökboet

Krya på dig Mette!

2010-10-01 @ 20:28:20
URL: http://wwwgokboet.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej och tack för titten :-) Jag har också en massa knäppa drömmar, i princip varje natt. Jag minns allt på morgonen men sen försvinner det under dagen, kanske lika bra ;-) Ha en fin kväll!

2010-10-01 @ 20:57:19




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: