Bettskena

Så var jag tillbaka på Odontologen igen.
Landstinget har godkänt en bettskena
kostnadsfritt för mig.
Då var det bara att kämpa igen alla dessa
avtryck som skall göras.
Jag la på parkeringsavgift till 11.25,tänkte att
det borde väl räcka.
Jag var ju inbokad klockan 10.15.Efter tre
försök i överkäken utan att tandläkaren var nöjd
så hade klockan redan blivit 11.20.
Jag vill ju inte få 300 kronor i parkeringsbot,
så jag fick en liten paus att sticka ner till bilen
och lägga på för 1 timme till.
Måste sett konstigt ut för där kommer en patient
springande med den där gröna haklappen fladdrande
för vinden och lite blå och grön färg i ansiktet av
grejset som man gör avtryck med.
Fast jag sprang så fort så det var ingen som
hann se mig.Ingen reagerade märkligt iallafall.
tillbaka i tandläkarstolen och två nya försök i överkäken
innan tandläkaren fick ett "bra avtryck".
Skit,det gör ju ONT att få in "skeden" och så känns
det som varenda tand följer med ut
när skeden skall ut igen.
Fast i underkäken lyckades det med en gång.
Så var det ett avtryck kvar med vax och det lyckades
också vid första försök.
Tandläkaren ringde till den tekniker som skulle
göra bettskenan och hade en lång föreläsning
om hur viktigt det var att bettskenan inte blir
för tjock eller för hög.
Jag förstår inte mycket om allt detta,men jag förstår
ju vad han menar tandläkaren. Tydligen är jag en lite
känslig patient med speciella behov.
Sedan fick jag fråga om jag hade några speciella önskemål
angående färg.
Färg?
Vem bryr sig,inte jag iallafall.
Vill du ha en röd,grön,blå,lila,gul,orange,zebrarandig?
Jag har aldrig hört att man kan få välja färg på
en bettskena så jag bara skakade på huvudet.
Ja,ja,nu kommer jag att få en röd bettskena.
Hoppas att jag inte tappar bort denna lika lätt
som jag tappade den tidigare.
Den jag tappade var bara en liten sak
i genomskinlig plast.
Nu återhämtar jag mig hemma efter allt intrång i min
lilla mun.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: