3 veckor och 1 dag.

Idag var Otto och jag nere hos veterinären igen.
Ja det är ingen som är sjuk eller skadad,bara
kloklippning. Det gör jag inte själv utan det får
djursjukvårdare ta hand om.
De gör det så mycket bättre.
Själv är jag så feg och vågar inte längre
klippa svarta klor,och så slipper jag ha en hund som
är sur på mig i flera dagar.
Man köper ett kort och får kloklippning och lite checkup
5 gånger för 375 kronor och det tycker jag det är värt.

Vi parkerade i Älvängen och gick fram och tillbaka
till Alafors.Det blev en skön promenad på
lite över 1 timme tur och retur.
Nu kan vi ta i och gå i snabb takt vilket inte
gick sista tiden med Olle.
När jag var hos veterinären så pratade vi om Olle
och de talade om att de blivit så glada över
artikeln som jag skrivit i Alekuriren.
Jag hade på tungan att fråga om Olles aska,
men jag tänkte att har den kommit så säger
de säkert det så jag sa inget.Jag skulle nog gjort
det för när jag nu på kvällen var och hämtade
posten så fick jag ett brev från veterinären
om att urnan med Olle finns för avhämtning.
Skit samma.
Jag får ta en sväng ner i morgon och hämta Olle.
Sedan skall vi ha en liten ceremoni här efter
det att jag fixat till lite nere vid gravplatsen.
Jag skall ta bort vissna växte och leta fram gravljuset.
En gravkrans skall jag fixa till
 och Olles namn och datum skall skrivas in på korset.
Har inte riktigt bestämt mig för vad jag skall
göra med askan ännu,om jag skall gravsätta
urnan eller sprida den för vinden.
Otto har haft besök av Qvinny hela eftermiddagen,
så han är ganska så trött nu efter en händelserik dag.

Nu känner vi oss relativt nöjd med att Olle
fick bli en änglahund,även om saknaden finns där varje dag.
Men det blir nog en del tårar i morgon också
känner jag.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: