Arbetssökande?

Nu är jag anmäld på arbetsförmedlingen och
detta för första gången i mitt snart 61 åriga
liv.

I måndags var jag först på Östra sjukhuset
hos tandhygienisten,sedan på Mölndals sjukhus
hos käkkirurgen där och testade den där konstiga
grejen som jag skall träna med.
Jag hade blivit lite starkar i käkarna,vilket är målet.
Detta för att jag skall kunna svälja mat lättare.
Fattar inte riktigt hur det skall gå till,men jag gör
som jag blir tillsagd.Jag är beredd att testa det
mesta för att se om det kan underlätta mina problem.

Efter dessa båda besök på två olika sjukhus åkte jag
till arbetsförmedlingen i kommunen och anmälde
mig som arbetsökande. Först fick jag sitta vid en dator
och knappa in mina uppgifter.Sedan fick jag träffa en
handläggare och prata lite.Jag har fått tid nästa måndag
för ett länge samtal med en handläggare.
Jag kan ju inte påstå att jag mår bättre av att utsätta
mig för allt detta med AF kontakterna.
De undrar ju vad jag kan arbeta med och det gör även
jag.Snart 61 och halvt sjukpensionär med arbetshandikapp.
Vem vill anställa mig och till vad?

Nu har snickarna återkommit och de skall börja sätta
upp panelen på huset.Henrik skall klä in fönstren på 
insidan när han fått igång Erik på utsidan.Det är ju
en del förberedelser innan de kan börja jobba.
Maken och jag har målat färdig det vi skall.
Altandörren skall visst komma i mitten på denna
månad. Så det är full fart här i huset. 


Postat av: Ankan

va knäppt att bli arbetssökande nu,,förstår att det känns undrande ..men reglerna är visst skrivna så. Hoppas det går bra iallafall med den konstiga grejen du ska träna med..

kramen

2010-05-05 @ 13:12:21
URL: http://www.ankboet.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: