Vårregn

Idag vräker regnet ner,men vi har det varmt inne.
Rörigt som attan med byggjobbarna,men det får ju gå.
Överallt stökas det och byggs.Ute som inne.
Det värsta är att det känns så trångt.
Efter att det värsta är gjort i vardagsrummet
så skall jag slänga en hel del på tippen.
Jag vill ha helt nytt i vardagsrummet men
vi får ju ta det i etapper,annars så orkar jag
inte vara här.
Mitt lilla röda hus är oigenkännligt,fast det blir säkert bra
när det väl är klart.
Skit oxå att man skall ha ont i munnen på toppen av allt.
Det kunde jag gott vara utan,men det skall vara allt på en gång här.

Det var premiär för min fina rosa regnkappa och röda gummistövlar idag.
Kände mig riktigt fin i regnet med rosa regnjacka,röda gummistövlar
och knallgult paraply från Netto.
Även hundarna hade sina fina regnkappor och det syntes att
de gillade regnkappor idag.
Det positiva med regnet är ju att snön försvinner mer o mer för
var dag som går och vi kommer ett steg närmare våren.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: