Vårdagjämning

Det är ett vackert ord,vårdagjämning,dag o natt lika långa.
Nu har vi en underbar tid framför oss.
Fortfarande blåsor på tungan,som gör att jag hela dygnet har en svedande
känsla på den.

På torsdag är det tänkt att jag skall till tandläkaren igen,fast det vete katten om jag gör.

Som ni märker börjar jag redan på lördag att oroa mig för nästkommande torsdag.
Inte bra.
Var har teaterdirektören tagit vägen nu då.
Nu behöver han sortera upp på scenen.
De är för många på scen och de uppför en hel massa olika förställningar samtidig.
Det blir ju kaos där uppe.
Måste försöka plocka fram teaterdirektören i mig och få ordning på skådespelarna
och skådespelet. 

Idag har jag ångrat de senaste årens alla operationer och behandlingar,
som bara gjort mig sämre i munnen.
Berättade det för maken när han kom hem,fast då började han att
sortera mina tankar vilket ju var hur bra som helst.
Vi gick tillsammans ut och hackade och spadade och yxade fram nedre terrassen
Där låg 1 meter snö,inkluderat takraset.
Maken frågade mig om jag orkade.
Nu är det ju så att det är munnen jag har ont i inte armarna,sa jag.
Så på 2 timmar hade vi fått terassen ren från snö.
Faktiskt kändes det lite bättre att inte tänka på ett par timmar.
Bara härligt kroppsarbete,i bara t-shirten och byxor och vinterstövlar.
Vi blev till och med varma.
Måste hjälpa våren lite på vägen.


Postat av: gladmymlan

...om det är till nån tröst så har jag blåsor i munnen med just nu, och sår på min tunga efter att tandis när han lagade min tand, slipade fram en vass kant som nu skär i tungan:))



kanske inte hjälper dej, men vi kan ju sitta här vid våra datorer o ha ont tillsammans?

jag förstår att teaterdirektören inte är lätt att ta fram, kanske skulle du dra ner draperiet en stund och köra lite pausmusik?

ta en paus från grubblandet, fokusera enbart på det som händer precis just nu vad det än må vara?

jag är med dej i tanken, och håller alla tummar o tår att det kommer att vara värt det i slutändan!

lördagskram till dej!!

2010-03-20 @ 21:17:40
URL: http://www.gladmymlan.blogspot.com
Postat av: Ankan

Ja hjälpa våren på väg,,,härligt..fick ett mms av en kompis på hennes snödroppar.....

Hoppas verkligen att de lägger sej i munnen på dej, har själv en going längst bak i munnen men mne ...Teatyerdirektören är på väg för att styra upp nu...massa tankar till dej...kramen

2010-03-20 @ 22:06:03
URL: http://www.ankboet.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: