Up side down

Hela huset är upp och ner.
Vilken tur att jag inte visste vad jag gav mig in i, 
före vi började med detta stora projektet.
Igår fick vi plocka ner allt jag och över det stora fönstret i vardagsrummet.
Eftersom vi inte kommer att ha lika många fönster efteråt,så kan
jag Inte få allt igen upp.
Det gäller att ta det som jag gillar bäst resten och slänga.
Ingen lätt uppgift.
Och så kallt som det var under tiden.
Jag la mig i sovrummet med laptopen och eftersom
jag fått ett virus i ett meddelande i facebook så tog
det flera timmar att få bort skiten.

Flera läsare har undrat över makens hälsotillstånd.
Vill härmed säga att han verkar bli helt återställd,
vilket naturligtvis är glädjande, men i övrigt väljer jag att inte skriva om
maken.
Det känns rätt inte att skriva om en annan person.
Han skulle kanske inte ha något emot det,men jag väljer att
inte skriva om det iallafall.
Kan ju bara nämna,att det inte är enkelt för en man att
få prostatacancer, oavsett man blir botad eller ej.

Nu har jag haft dessa jäkla blåsor på tungan i två veckor
Och det är tärande på humöret att ha ont jämt.
Istället för alla dessa perioder med smärta så verkar det
enklare att vänja sig med tanken på att det är en del grejer som
aldrig mer kommer att kunna äta.

Det har ju nu gått över 4 år sedan jag fick
Gingomandibulärcancer och sedan dess har jag Inte kunnat
tugga och anledningen till det är inte cancern i sig,
utan strålningen och alla infektioner.
Bara att försöka gilla läget eller ge upp.
Inga andra alternativ ges tyvärr.

Och tyvärr verkar jag inte ha fått bort allt virus för dator lever
sitt eget liv.



Postat av: anna

ja du goa lilla Mette.....du är en riktigt tuff-brud i lyxförpackning du!:

jag Måste säga att jag beundrar dej, du kämpar så hårt, och har gått igenom ett rent helv...med både dig själv och sen make!

det är nog inte det lättaste att få en make som får cancer heller misstänker jag!

och att inte tugga på 4 år...helt för mej ofattbart...

så mina önskningar och tankar går till dej, och att dessa behandlingar nu kommer att fungera och att du kommer kunna tugga vad du vill i framtiden!



tusen kramar till dej!

2010-03-22 @ 18:13:23
URL: http://www.gladmymlan.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: