Stolt

Å vad stolt jag är över mig själv.
Klockan ringde 05.30,nu var det alltså dags.
Kokade kaffe att ha med mig i bilen.
Halvvägs var jag på väg att vända om,men så tänkte jag,
om du gör det kommer du att ångra dig,så jag tvingade mig vidare.

Var på plats 07.45 och la på parkeringspengar till 11+några minuter till.
Nu var jag där och nu jäklar skulle jag klara det.
Tog lite premedicin och bedövningssprayen och vaselinburken i jackfickan
och nyinköpt reabok.

Jag berättade hur jag haft stegrande ångest sedan i söndags,
sedan började helvetsbehandlingen.
Första timmen gick någorlunda bra och fort.
Under andra timmen blev smärtorna i käken och läpparna 
värre och värre.
Tandläkaren frågade om och om igen om vi inte skulle pausa
ett liten stund.
Det ville ju inte jag för det är ju bara att förlänga plågan,
men till slut så tog tandläkaren själv beslutet att nu får vi allt pausa ändå.
-Du börjar se blek ut.
-Snurrar det i huvudet.
Ja det gjorde det ju,det kunde jag inte förneka.
Så jag fick en bensträckare och en tur på toa.
Det var nog ganska skönt trots allt,
fast jag vill ju egentligen att det skall jobbas/plågas på
så att det blir klart.
Tredje timmen var bara så jobbig så när klockan var lite över
halv 11 så sa jag att nu orkar jag inte mer. Nu har jag ont
i nacken,huvudet,käken,öronen,läpparna,you name it.
Ok sa tandläkaren,då sätter vi på provisoriska grejer
och fortsätter om 14 dagar.Gud så skönt.Men när allt
var klart hade klockan blivit 11 iallafall.
Under hela behandlingstiden tänkte jag på knäckebröd
och ciabatta och annat gott bröd.
Visualiserade morgonfika med en god macka.
Hela tiden framkallade jag positiva tankar.
Tugga,tugga,tänkte jag.Goa mackor med ost.
Tänk att kunna tugga.
Härliga tankar.

Efter besöket kunde jag inte ens prata alls,men jag,
effektiv som jag är,hade bilbesiktning av min "lilla svarta"
klockan 12.50.
Jag fick en tvåa på några lampor som var felinställda.
Ja,ja,det kunde ju varit mycket värre.
Sedan handlade jag lite mat och var inom bilverkstan
innan jag slutligen kom hem och fick vila lite.
Glömde berätta att jag var en tur uppe på vinden
och inspekterade isoleringen och bytet av en del av taket
som var helt rötet.

I morgon skall jag bara vara hemma och göra min bildbehandlings läxa.
Så skönt det skall bli.
Nu är de jobbiga dagarna avklarade.
Jag är stolt över mig själv.
Duktig idiot.


Postat av: Margareta

Go'kväll Mette!

Du har verkligen varit duktig idag!! Det blir många stjärnor i boken för dig!(Sådana vi fick hos "Plågis" när vi varit duktiga.) Du är en kämpe!! Heja ,Heja!

Kram Maggan o griffarna.

2010-03-09 @ 22:31:52
Postat av: gladmymlan

wow! jag tycker du är jääätte duktig!!!! jag fattar inte hur fan du rer ut detta! men du GÖR det! så sträck på dej o var stolt!!! jag unnar dej den goooaste mackan med allt på som går när detta är färdigt! storkram!!

2010-03-10 @ 22:26:42




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: