Ridå upp och ridå ner

Alltså det här med blogg är ju helt fantastiskt.
Ja vet,jag har sagt det tidigare,
men det kan nog inte sägas för många gånger.
Eftersom jag nu helt plötsligt blivit nyutnämnd teaterdirektör
för min helt egna teater,utan utbildning,
okey lite har jag fått med mig,
men långt ifrån tillräckligt för att jag skall kunna driva den 
helt för egen maskin.
Då visar det sig att man kan ha PAUSER,att jag inte tänkte på det.
Nu vet jag tack vare en annan bloggare att man kan släppa ner ridån
och spela lite PAUSMUSIK.

Vilken lättnadkänsla,att kunna pausa.
Men om man är sin egen teaterdirektör,
kan man då ta SEMESTER någon gång,
eller måste man köra föreställningar HELA tiden? 
Det är mycket att tänka på med egen teater inte bara dom PÅ SCEN,
utan det är oxå ljud,ljus och GUD vet.
Det är inte enkelt att vara egen,
men det känns iallafall skönt att ha likasinnade ute i cyberspace.
Att det finns människor i liknande situationer som mig.

Så om du vill ha hjälp med något,vad som helst egentligen,
kasta ut en fråga i cyberspace och om du har samma tur som mig
så får du hintar eller kanske till och med SVAR på ditt problem.
Kanske inte ett fullständigt svar,
men ledtrådar som hjälper din i pusslet
Om du känner dig träffad,då skall DU veta,
att just DU betyder mycket för mitt skapande av min egen
TEATER.

Nu blir det att öva bildbehandling och läsa lite,
så RIDÅ NER och PAUSMUSIK på.



Postat av: anna

tihi....kom bara på ett annat kanonknep när jag satt o bläddrade igenom mina kbt-papper...



kvicksand...tänk dej att din situation kan jämföras med att du hamnat i ett hål med kvicksand..ju mer man flaxar o kämpar o trampar, ju längre ner sjunker man...

när det man SKA göra är att bara luta sig tillbaka och flyta tills man nuddar fast mark igen...

ge upp liksom.



fick det som visualiseringsövning att göra tre gånger i veckan...det är tufft att INTE kämpa att inte trampa, men när man hajar grejen..att det går att bara slappna av och vänta på bättre tider ibland..

så funkar det!



ännu ett tips från din amatörpsykolog:) kram te dej!

2010-03-21 @ 13:12:32
URL: http://gladmymlan.blogspot.com
Postat av: Eva

Hej Mette!

Jag är en cancer tjej som läser allt du skriver

och du är super bra

när jag opererades delade jag rum med en kvinna med samma cancer som du hade, hun opererades många gånger och kan äta bra idag

hur är det med din man, hoppas att han mår bra

Mvh. Eva

2010-03-21 @ 17:24:16




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: