Ont ont

Visst har jag ont i munnen,men jag utför det jag satt mig in på.
Hela tiden värker det i munnen,mest i tungan.
Jäkla tunga,skitmun.
Den är som den är men inte hjälper det att ge vika för smärtan.

Således var såväl på samtalsterapi som på bildbehandling.
Skulle aldrig i världen låta smärtan hindra mig att
gör det jag vill.
och föresatt mig att göra.
Nu börjar jag få lite redskap för att lära mig acceptera
och hantera min ångest.
Här Anna har du varit till hjälp för mig.
Det vet du kanske inte men,den samtalsterapi som jag nu går på,
är nog liknande din.
Jag läser böcker i ämnet och övar.Verkar bra.Bara att öva vidare.

Så är det ju bildbehandlingen som är så kul.
Där gäller det oxå att öva om man vill kunna praktisera.
Jag MÅSTE öva och öva.Fast vår lärare sa att för att
bli riktigt bra på photoshop behöver man lägga
cirka 4 timmar om dagen under 1 år.
Riktigt så mycket tid kommer jag inte att lägga
på bildbehandling kan jag säga,men något bättre skall
jag allt bli.

Mändag- onsdag var ju byggjobbarna här.
Torsdag och fredag har Totte varit här.
Idag,fredag,var jag iväg till bilverkstan för att släcka ner tvåan jag fick på bilbesiktningen i tisdags. 
Även maken var iväg och då under tiden dök plåtslagaren upp.
Hundarna hade visst fört ett himla liv berättade han.
Inte att undra på egentligen.
En okänd människa som dyker upp och började riva huset.
Tur att matte kom hem och hjälpte till


Postat av: gladmymlan

ah så bra! nej inte att du har smärtor, det unnar jag dej inte...men att du får komma igång med samtalsterapi, är det månne KBT? mindfullness? medveten närvaro typ?:)



jag tycke det har hjälpt mej, men sen går jag ju av o till tillbaka till dumma tankar men det blir bättre och bättre....



tycker du är otroligt stark och duktig som kämpar så hårt med dina operationer och renoveringar o hundar...och Herr ågren!

nån gång ska vi träffas i verkliga livet och dricka bloggkaffe och käka semlor! och du ska tugga dom som om du aldrig gjort annat än tuggat! eller hur! kram kram o kam te vovvarna med!

2010-03-12 @ 22:59:19
URL: http://gladmymlan.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: