Invägning

Har varit nere i Alafors och vägt Otto och handlat hundmat till Olle.
På vägen ner brottades jag med tanken om att det inte skulle synas på vågen idag heller.
Då fick jag vara min egen teaterdirektör och sortera denna tanke,
så att när jag väl var i Alafors hade jag fått koll på tankarna.
Det visade sig att Otto faktiskt gått ner 6 hekto.
Det är faktiskt riktigt bra.
Vågen har ju visat 22,8 kilo de senaste invägningarna,men
idag visade den 22,2 kilo,så vi är på rätt väg.
Otto skall ner till 18-19 kilo så det är en bra bit kvar till idealvikten.

Tungan är bättre,men inte riktigt bra ännu.
Jag får fortfarande äta smärtstillande och spraya tungan med
Xylocainsprayen för att ha det drägligt.

Totte är hos oss idag och snart får vi gå ut i sörjan och isen med alla tre.
Nu är det riktigt tråkigt på vägen och i skogen går det fortfarande inte att
gå,för där är alldeles för mycket snö.
På kvällarna när jag går och hämtar posten med hundarna så använde jag
sparkstöttingen som jag lånat av Henrik.
Den är riktigt bra och fort går det.
Då behöver jag inte vara som Bambi på hal is.
Men nu är det som det är och vi måste igenom detta också.
Fast jag gillar massa vit snö överallt,mycket,mycket bättre.
Undrar om jag inte skulle bo på Nordpolen i staden Thule kanske.
Men det är nog inte snö jämt där heller.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: