Vårstädning

Ja jag kallar det vårstädning det jag håller på med nu,
för då kan jag vara utomhus när våren väl kommer.
Ja jag vet att det är lite tidigt och att vi befinner oss
i smällkalla vintern.

Idag skall jag ringa min arbetsgivare och lämna besked.
Hur skall jag kunna lämna något besked då jag inte fått
tag i någon från facket?
Dom verkar omöjliga att få tag i.

Usch det här kan ingen människa må bra av.
Det känns som att hänga i luften utan fallskärm.
Situationen gör mig helstressad.

En kul grej kan jag komma med. Det handlar om det stora projektet.
Vi skall tilläggsisolera och klä om huset samt byta ut alla gamla fönster.
Att få nya förster skall bli skitskönt.
De som vi har nu har suttit där de sitter sedan huset byggdes 1969,
alltså över 40 år.
De är bara så gamla och repiga och svåra att putsa.
Panelen på huset skall bli stående istället för som nu liggande.
Det som nu är svart skall bli vitt.
Det blir ett litet rött hus med vita knutar.
Två av de sex fönstren i vardagsrummet söderut skall tas bort.
Det räcker gott med fyra sådana stora fönster,
plus att vi har 4 små fönster mot öster.

Igår kom jag iväg till Jaansons och fotade deras gran.
Det var i grevens tid för idag åker den ut.
Jaansons har de allra finaste kulor i granen.
Vissa av dem är över 60 år gamla.





















En bråkdel av grannlåten.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: