Småkronornas tunga förlust

Tyvärr kom de till korta mot USA inatt. Min brorson frågade mig
om jag visste varför nordamerikanska lag är så bra,typ Kanada
och nu oxå USA,så sa jag,att svenskarna  "drillas" inte på samma sätt.
Dessutom är det mer av en livsstil over there med hockey.
Visst i USA och Kanada med för den delen, finns det flera att ta av,
men enligt mig handlar det inte bara om det. Man kan ju ta en annan
sport,till exempel,längdskidor och Norge.Norge har ungefär 4 miljoner
invånare och ändå är de allra bäst i hela världen och har varit så
alltid.
Det blir nog Kanada som tar guldet men min väninna i Kanada
sa att kanadickerna haft lite kämpigt i den tidigare matchen mot USA. 

Nu blir det bronsmatch mot Swiss, (inte marängsviss) imorgon.
Kommer bara inte ihåg stavningen.
Schweiz,nej inte så heller.
Det ser inte rätt ut.

Sedan igår har det varit nollgradigt men enligt SMHI är det bara
tillfälligt. Det skall bli kallare igen om några dagar.Hoppas det
stämmer.








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: