Resultat av stormöte

Jo,jag smög in i kommunhuset med svansen mellan benen,
darrande av skräck.
Usch så otrevligt.
14.20 var jag på plats.
Trodde jag skulle få vänta,men i ett rum satt redan fackrepresentanten
och kommunens rehabhandläggare och pratade.
Rehabhandläggaren lämnade oss så att vi kunde tala ensamma en stund.
Efter cirka 15 minuter med fackrepresentanten så kallades
övriga deltagare in och döm om min förvåning.
Ingen personalchef och ingen vård&omsorgschef bara
ytterligare en rehabhandläggare.
Va sjutton oroade jag mig för?
Vi la korten på bordet och kontentan av mötet blev följande.
Glöm omprövningutredning för kommunen vill bli av med mig.
Fakta,men så är det och det har jag nog vetat ett bra tag.
Alltså kommunen vill köpa ut mig.
Prislappen ligger på ytterligare 7 månaders lön plus semesterersättning,
antingen i klumpsumma,vilket innebär att jag blir arbetslös direkt
och får anmäla mig till AF den 1/2,eller att jag erhåller betalt per månad
till och med augusti ut och sedan blir arbetslös.
Pest eller kolera typ.
Nu skulle facket kolla upp huruvida jag kan stämpla a-kassa eller ej?
Allt skall vara klart till den 29/1.

Sedan har maken fått tid för operation.
Äntligen!!!!!!!!!
Han skall på inskrivningssamtal den 28/1 och läggas in den 31/1,
för operation den måndagen den 1/2.
Så det är mycket nu.
I morgon skall jag iväg till JK  Sahlgrenska sjukhuset
och träffa onkologen.


Postat av: gladmymlan

ja du...fasen vet om jag inte hade tagit lite i taget....varje månad...slippa traska ner till AF det första man gör....blurk. inte lätt det där. kan du inte "köpslå" lite så du får lite mer än sju månaders betalt? typ ett år i alle fallen:)

är dom desperata så betalar dom ju:))



bra för maken att det händer nåt...

ta hand om dej! storkram!

anna

2010-01-20 @ 22:09:58
URL: http://www.gladmymlan.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: