Mydog

Igår var jag på Mydog i Göteborg. Mydog är en av Europas största hundutställningar med hundar från hela Europa Över 10 000 hundar var anmälda till 4 dagars utställning.Evenemanget började igår och pågår till söndag. Förutom utställningar är det föreläsningar och uppvisningar,försäljning,rasklubbs-torg och en teater föreställning där hundar är skådespelare

Jag ägnade stor del av tiden med att titta på hundutställningen. Följde  naturligtvis Lagotto ringen från början till slut. Kikade även på lite andra utställningar bland annat Portugisisk vattenhund,en sådan som USA,s president Obama har. Jag vet inte ja,visst är jag partisk när jag säger att Lagotton är sötare,men det tyckte jag.

Sedan kollade jag på brukshundar som tullen har. De visade hur dessa hundar arbetar.
Vidare såg jag servicehundar. En hund kunde hjälpa sin handikappade matte med att plocka upp saker hon tappat,ta ut tvätt från tvättmaskinen,larma om matte ramlat samt en massa fler saker.
En servicehund är oersätterlig för en handikappad.Förutom det underbara sällskapet som man får av en hund så kunde servishundarna utföra i princip vad som helst. Det var imponerande.

Så var jag och kollade och pratade med folk på rasklubbstorget. Längst stannade jag vid Lagotto ståndet.Konstigt va.

Så gick jag runt bland mässförsäljarna. Hittade en jätteskön jacka med fuskpälsfoder,raggsockor till maken samt lite annat smått och gott.

På hemvägen åkte jag inom IKEA och inhandlade lite nya glas och doftljus och lite andra smågrejer.

Gissa om jag var trött när jag kom hem. Ljumskarna och fötterna värkte men det var det värt.









Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: