Lite förklaring

Jo,jag kanske måste förklara lite varför läkarna ogärna
vill "skära" i mig.
Var enda gång som jag opererats så har jag fått infektioner
och avstötningar.
Det är väl inte så helt enkelt att vilja skära i mig efter detta.
För två år sedan gjordes ju en stor operation.
Planeringen var att jag skulle få ligga inne 2 veckor efter
denna stora operation som skulle ta en hel dag,
Jag blev kvar i över 5 veckor.
Läkarna,som arbetar i team hade förberett mig på en sövning
på 12 timmar.
De höll på i 15 timmar,men innan de väckte upp mig så upptäckte
de att det transplanterade käkbenet inte fick blodcirkulation,
så de fick fortsätta operationen ytterligare några timmar.
Efter 10 dagar då de blåst fara över så blev det helt
plötsligt vävnadsdöd i den transplanterade huden och underliggande
vävnad.Det blev kolsvart på några timmar.
Ny operation.
Det var då de la upp vänsterbröstets muskulatur och hud
i ansiktet.
Även denna gång fick jag infektion.
Redan allra första gången jag opererades,då cancern tog bort,
tillstötte en kraftig infektion några dagar efter operationen.
Sammanlagt har jag haft infektion i över 2½ ÅR.
Ut och in på sjukhus.
Så det är kanske inte så konstigt att läkarna är skraja.
Läkarna vill inte utsätta mig för några risker för
min egen skull.
se 20080221






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: