Internets betydelse

Vad Internet kan vara nyttigt och bra.
Jag skrev lite om strömavbrottet,såväl här som på facebook.
Då fick jag ett tips från Martin Björkman,som var sonens klasskamrat
under hela grundskolan.
Martin tyckte att vi skulle ringa vårt elbolag,
och be dom mäta om vi hade ström på samtliga faser.
Det hade vi tydligen inte så elverket avhjälpte felet.
De kom dessutom hit jättesnabbt och mätte propparna.
Det var en 10 amper som gått sönder oxå.
Det gick inte att se på proppen,utan var tvunget att mäta sig fram.
Jag får då säga att det är så himla mycket enklare med mätverktyg.
Jag hade ju skruvat ut varenda propp,utan att hitta någon som var trasig.
De hjälpte även till att få igång vattenpumpen.
Det är kylan som gjort att vi blev av med strömmen.
Alla använder mycket ström nu och då blir det överbelastat ibland.
Denna gången var det ingen mus som bitit av någon ledning.
Fint att ha vatten igen.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: