Grrrrrrrr

Skrev en hel massa,men så gjorde jag fel så allt var bara borta.
Det var väl så att jag råkade trycka på fel knapp av bara farten.
Så nu gör jag ett nytt försök.
Får se om jag kommer ihåg vad jag skrev förra gången.

Jo idag har jag frossat i fett och protein och vitaminer.
Jag köpte mig en frukt och grönsakspress.
En sån där som man stoppar i frukt eller grönsaker och så kommer det ut
frukt eller grönsaksjuice.
Jag provade med morötter idag och det var jättegott.
Den maskinen skall bli välanvänd.

Totte har varit här idag,så det blev en stärkande promenad i vintersolen.
Totte sträckte ut ordentligt.
Det är en ren fröjd att se honom springa över
de snöklädda ängarna och åkrarna.
Ingen av våra hundar har en suck av en chans att hinna med honom.
I morgon kommer han tillbaka.
Efter att Totte och Frida åkt hem så kom Qwinny.
Hon är ofta här nuförtiden.Var eller varannan dag blir det.
Idag hade hon nog varit ute med husse eller matte för hon hade
reflexvästen på sig,så hon hade nog lämnat dem för att besöka oss.
Så hon följde med mig och våra hundar för att hämta posten.
Så lekte hon en stund med Olle och Otto för att sedan gå hem igen.

I morgon skall jag träffa arbetsgivarens personalrepresentant.
Hon ringde igår och drog en hel massa saker.
Då jag inte var i form då jag hade den där krampen i muskulaturen
i matstrupen och var på väg till sjukhuset,så framhävdade jag att jag
ville ha en träff tillstånd.
Hon hade en del förslag till mig som jag måste få ta del av och förstå
ordentligt,innan jag kan fatta något beslut.
Jag tittade på uppdrag granskning igår och det vara skrämmande.
Att det nya systemet går så hårt och omänskligt fram att människor tar
livet av sig.
Regeringen blev varnade för att det fanns en mycket stor risk för att människor skulle
ta livet av sig efter att de nya bestämmelserna trätt i kraft.
Och nu har så skett,men det kanske var regeringens avsikt.
Då har de ju gjort en stor besparing för samhället.
Om man är 27 år eller 62 år har ingen betydelse
när det gäller FK,s nya reglemente
En liten fråga? Om du är en arbetsgivare,vem skulle du anställa.
En pigg 27 åring eller en totalt utsliten 62 åring?
Vad är det för samhälle vi fått?


Postat av: gladmymlan

äh...jag skulle alla gånger anställa en totalt slut 62åring om jag var arbetsgivare:) o du var den jag skulle anställa:))) du kunde på arbete som min kaffe-drickar-kollega...vi kunde dricka kokekaffe o jämföra kvaliteer på kaffet o temperaturen...



så ska det bli:)))



nej men visst är det otroligt, det är så dumt av regeringen att pressa f-kassan, jag menar hur dåligt mår inte dom som varje dag ska gå till sitt arbete o tänka: idag ska jag säga nej inga pengar till en cancersjuk?

medmänsklighet finns ju säkert hos dom med, och jag tycker att det regeringen håller på med är att inte bara få alla sjuka att må ännu sämre, men även dom som arbetar inom försäkringskassan...jag tror dom måste gått om lapplisorna som världens mest avskyvärda arbete...



jag pratade med en på fkassan en gång, o jag råkade nog fråga hur hon mådde (fråga inte varför) och pang så var det en människa jag inte vet vem det ens var, som började storgråta i andra sidan luren o ut kom en hel kulsprute-uppsats om hur illa hon tyckte om sitt eget arbete...



det är tufft....en vän till mej har fått låna pengar på banken för att ha råd med mat till sina barn nu...sen hennes sjukpenning bara drogs in så där en dag i december....märkligt samhälle vi lever i...hoppas regeringen ryker när det blir val...annars vet jag inte hur svenskarna tänker längre...



kram på dej goa mette!!!

2010-01-14 @ 22:22:07
URL: http://www.gladmymlan.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: