Fimbulvinter

2010-01-05 Nationalencyklopedin • Kort
http://www.ne.se/fimbulvinter

Nu är det nästan så att jag tycker det är lite kallt ute.
-12 grader och nordostan här på västkusten är väl
som -25 i norrland.

Ännu har det inte frusit i växthuset men om det blir ännu
kallare så vet jag inte. Vi har ju värme på så det kanske
funkar?

Idag var vi och hälsade på Agnes,hon blev så glad.
Olle gav upp och gick hem. Jag ropade på honom men han hade
styrt kosan hemåt och vände sig inte om ens,trots att jag ropade
GODIS. Enligt maken hade han varit hemma en timme innan
Otto och jag kom hem. Väl hemma blev vi välkomna av en
glad Qwinny så Otto fortsatte att leka. Otto är sannerligen
en flickornas Laban han.


Postat av: anna

ja nu är det kallt! det enda jag tröstar mej med är att jag gissar på en varm sommar när vintern är så här kall:))))

ska du på MyDog med?!:-) vad skojjsigt! hoppas hoppas vi ses! skulle vara underbart att träffas om så bara för ett hej o en liten kram!

har du varit på Mydog förr? själv har jag det inte, bara varit på hästmässor:) men ska bli såå kul!



kram kram på dej!!

2010-01-05 @ 23:48:30
URL: http://www.gladmymlan.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: