Bara otur

Idag har det sannerligen inte varit min dag.
Det började bra.Vaknade tidigt glad som en lärka i vårsolen.
Ja solen kom allt fram idag med och -9 grader.

Åkte iväg till Kungälv för att trimma Olle.
Nu är det januari det märks i plånboken.
Det blir dyrt med julklappar även om man lovat och svurit att
inte köpa så många julklappar.

Okey maken hade ju pengar på kontot så han skickade med sitt bankort,
men jag fick inte ut några pengar på bankomaten.
Ringde maken som sa att det finns så och så mycket pengar på kontot
så det måste vara fel på bankomaten.
-Gå in i affären och handla och betala med kortet.
Sagt och gjort så gjorde jag. Då visade det sig att jag hade men mig fel kort
och således angav fel kod. Det löste sig med att jag angav rätt kod till rätt kort.

Sedan åkte jag till Swedbank för att ta ut pengar på minuten.
Då svalde minuten kortet.Jag knallade in i banken men fick till svar att
det var personligt så maken och bara han kunde fixa ett nytt kort.

Så det var att åka hem till Ryk och hämta ett annat kort och så tillbaka
till Kungälv och lösa ut Olle. Över 5 mil tur och retur.
Hej å hå.Jag älskar att köra runt.

Jag fick tag i rimmad fläsklägg så gott,tänkte jag och köpte kålrot oxå.
Väl hemma kokade jag fläskläggen och gjorde rotmos.
Jag har längtat efter fläskkött.
Julskinka har ju inte varit att tänka på ens.
Sätter oss för att njuta av maten och vad händer?
Jo jag sätter i halsen förståss och kunde inte fortsätta att äta.
Nu har det gått 4 timmar och stoppet i halsen är kvar.
Jag får försöka stoppa tandborsten i halsen för nu är 
jag kaffesugen.
Så summa summarum idag har varit en skitdag.
Om jag hade vetat det när jag steg upp i morse,så hade
jag  vänt mig om och inte gått upp ur sängen idag ,det är ett som är säkert.
Allt jag gör går galet idag.


Postat av: anna

men goa du! vilken jäkla otursdag! vet inte vad som är värst bankomat-krångel eller mat i halsen...måste säga mat i halsen( huga...



storkram te dej o hoppas dagen blir bättre!!!

puss o kram

2010-01-12 @ 06:37:33
URL: http://www.gladmymlan.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: